Enonkosken kirkon kattoremontti käynnistyy viikolla 36

Enonkosken kirkon katto uusitaan syksyn ja alkutalven aikana. Kirkko on käytössä remontin ajan.
Enonkosken kirkon katto korjataan syksyn ja alkutalven aikana

Kuva: Marja Mustonen

Enonkosken kirkon katto uusitaan syksyn ja alkutalven aikana. Vanhan vesikaton tiilet ja niiden alla olevat alusrakenteet puretaan pois ja vaihdetaan uusiin. Myös vesikaton alla olevia hirsiä vaihdetaan uusiin tarpeen mukaan. Korjaustarpeet huomattiin seurakunnan tilaamassa kiinteistön tarkastuksessa. Työtä valvoo Museovirasto.

Tällä hetkellä työmaalla on käynnissä telineiden rakentaminen ja sääsuojan asennus. Varsinaiset työt alkavat kattorakenteiden purkamisella viikon 36 aikana. Kirkko on käytössä kattoremontin ajan ja sisälle pääsee normaaleja kulkureittejä pitkin. Viikonloppuisin ja työmaan työajan päättymisen jälkeen käytetään kirkon sivustalla sijaitsevaa pyörätuoliramppia.

Seurakunta ja urakoitsija Savonlinnan Saneerauspalvelu Oy pyytävät turvallisuussyistä välttämään tarpeetonta liikkumista työmaa-alueella. Rakennustelineille kiipeäminen on myös ehdottomasti kielletty.

2019-08-29 09:44:00.0