Juonnettu messu Savonlinnan tuomiokirkossa sunnuntaina 17.2.

Kuka palvelee ja ketä jumalanpalveluksessa? Mitä eroa on jumalanpalveluksella ja messulla? Milloin noustaan seisomaan, ja miksi? Mitä papin vaatetus symboloi? Miksi lauletaan kunniaa Jumalalle? Milloin voi tehdä ristinmerkin? Tule juonnettuun messuun kuulemaan lisää messun eri osien taustoista ja merkityksistä!

Juonnettu_messu_Final_THUMB.jpg

Messun eri osat ja liturgiset laulut voivat tuntua vaikeilta ymmärtää.  Sunnuntaina 17.2. klo 10 järjestetään tuomiokirkossa juonnettu messu, jossa juontaja valottaa ehtoollisjumalanpalveluksen eri osien taustoja ja avaa niiden merkityksiä messun edetessä. Liturgina toimii kirkkoherra Sammeli Juntunen, avustavana pappina Leena Paintola ja juontajana nuorisotyönohjaaja Sari Kaunismäki. Musiikista vastaavat kanttori Katariina Kokkonen ja Savonlinna-Säämingin Kirkkokuoro.

Messun jälkeen kirkossa on tarjolla pystykahvit, joiden aikana voi keskustella messun toimittajien kanssa.

2019-02-11 13:51:00.0