Naisten ja miesten päivät Savonlinnassa 23.-24.3.

Naisten ja miesten päivät on perinteikäs ja juureva raamattutapahtuma, jossa kokoonnutaan yhdessä toivoa tuovan Sanoman äärelle, Jumalan sanan valoon. Päivien ohjelma sisältää raamattuopetusta, musiikkia ja yhteislaulua, keskustelua ja yhdessäoloa. Lauantaina seurakuntakeskuksella myydään lähetysarpoja.

Lauantai-iltapäivällä kokoonnutaan klo 16 tuomiokirkkoon draamaesitykseen Markuksen evankeliumin tapahtumista. Tilaisuuksiin on vapaa pääsy.

Lauantaipäivän puhujavieraita ovat Heikki ja Eila Mikkonen Kansan Raamattuseurasta sekä pastori Erja Kalpio Evankelisesta Lähetys-yhdistyksestä. Aamuhartauden pitää aluekappalainen Pekka Auvinen.

Lauantain päätteeksi nähdään mielenkiintoinen kirkkodraama: Näyttelijä Pauli Mahlamäki Tornion kaupunginteatterista esittää Markuksen evankeliumin monologinäytelmänä tuomiokirkossa klo 16. Voit toki tulla pelkästään tuohon esitykseenkin. Ilmainen esitys kestää kaksi tuntia ja siinä on väliaika, jonka aikana pystykahvit eli kahvia ja teetä tarjolla. Vapaaehtoinen kahviraha on Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Sunnuntaina klo 10 vietämme Marian ilmestyspäivän yhteistä messua tuomiokirkossa. Messun jälkeen on tarjolla kirkkokahvit kaikille seurakuntakeskuksessa.

Naisten ja miesten päivillä ovat lauantaina mukana seurakunnan työntekijät Enonkosken aluekappalainen Pekka Auvinen ja seurakuntapastori Kaisa Oittinen. Kanttori Katariina Kokkonen laulattaa ja veisuuttaa väkeä lounaan jälkeen. Sunnuntain messussa liturgina toimii kappalainen Jani Lamberg ja kanttorina ja urkurina Katariina Kokkonen.

Savonlinnan seurakuntakeskus, Kirkkokatu 17

Savonlinnan tuomiokirkko, Pappilankatu 8

Lauantaina 23.3.

klo 9-9.45 Aamukahvi seurakuntakeskuksessa (käynti pääovista)

klo 9.30 Hyvää huomenta! Aamun sana juhlasalissa, Enonkosken aluekappalainen Pekka Auvinen

klo 9.45-10.30 ”Avaran taivaan alla, armon varassa” Yhteistä ohjelmaa juhlasalissa: Sana ja musiikki, Heikki ja Eila Mikkonen

klo 10.30-11.30 Naiset jatkavat juhlasalissa, mukana Eila Mikkonen ja Kaisa Oittinen. Miesten ohjelma on pohjakerroksen kappelikahviossa, mukana Heikki Mikkonen ja Pekka Auvinen.

klo 11.30-12.30 Lounas seurakuntakeskuksessa, hinta 10 euroa

klo 12.30-13.00 Musiikkihetki ja yhteislaulua, kanttori Katariina Kokkonen

klo 13 ”Elämästä on kysymys”  Raamattuopetus juhlasalissa, pastori Erja Kalpio

klo 14.30-15.30 Kahvitarjoilu seurakuntakeskuksessa (Vapaaehtoinen kahviraha Kansan Raamattuseuran ja Evankelisen Lähetysyhdistyksen työlle)

klo 16 ”Hän kiersi kylästä kylään ja opetti...”  Markuksen evankeliumi -kirkkodraama tuomiokirkossa. Esiintyjänä on Pauli Mahlamäki Tornion kaupunginteatterista. Huom. paikkana on kirkko. Vapaa pääsy!

Sunnuntaina 24.3.

klo 10 Messu tuomiokirkossa

Saarnaa Erja Kalpio. Liturgina on Jani Lamberg. Messun jälkeen on tarjolla kirkkokahvit kaikille seurakuntakeskuksessa.

2019-01-16 15:08:00.0