Aarteita kellarista –luentosarja avaa kristinuskon sisältöä

Mikä on sielu? Mitä on usko? Entä ihmisarvo? Miksi eläimet puhuvat Raamatussa? Onko hyveistä hyötyä nykypäivänä? Näihin ja moniin muihin kysymyksiin etsitään tänä talvena vastauksia  Savonlinnan Kulttuurikellarissa. Luentojen nettiversiot luettavissa täällä >>

Aarteita kellarista –luentosarja avaa ikuisia teemoja korkkiruuvina Raamattu ja kirkon traditio. Kuusiosainen luentosarja alkaa Kulttuurikellarissa (Olavinkatu 34) 21.1. ja jatkuu 25.2. asti.

Luennoitsijana toimii seurakuntamme kirkkoherra, teologian tohtori Sammeli Juntunen. Mukana on myös mielenkiintoisia vieraita seudultamme. ”Pidin kahdeksan vuoden ajan raamattuluentoja tuomiokirkossa ja niille on toivottu jatkoa. Olemme myös saaneet runsaasti palautetta, että suosittu Hengen ravintola Leipä järjestettäisiin ilta-aikaan, jolloin myös päivisin töissä olevat pääsisivät mukaan. Aarteita kellarista vastaa molempiin toiveisiin. Luentojen aiheet on valittu seurakuntalaisilta saatujen ideoiden joukosta ja sisältö sopii yhtä hyvin seurakunnan aktiivisille jäsenille kuin niille, jotka haluavat sivistää itseään ja perehtyä teologian peruskysymyksiin ja kirkon traditioon. Tilaisuuteen voi tulla pistäytymään tai jäädä koko illaksi. Keskustelujen lomassa kuullaan musiikkia."

Sammeli Juntunen on työskennellyt 17 vuoden ajan tutkijana ja luennoitsijana Helsingin yliopiston systemaattisen teologian laitoksella opettaen mm. teologian perusteita fukseille. Väitöskirjansa hän teki vuonna 1996 Martti Lutherin ajattelusta. Lisäksi hän on mm. julkaissut neljä kirjaa ja tutkinut Raamatun tulkinnan teoreettisia kysymyksiä.

Luentosarjan järjestävät yhteistyössä Savonlinnan seurakunta, Savonlinnan helluntaiseurakunta sekä Loisto Savonlinna.

Teemat

21.1. klo 18 Sielu