Aikuisripari kutsuu kokemaan rippikoulun - uudelleen tai ensimmäistä kertaa

Savonlinnan seurakunta järjestää aikuisille suunnatun viikonloppuleirin, jossa keskitytään kristinuskon perusteisiin. Leiri sopii niille, jotka haluavat suorittaa aikuisrippikoulun oppimäärän, oppia lisää kristinuskosta tai ihan vaan fiilistellä omaa riparia uudelleen. Leiri järjestetään 18.1.-20.1. Hirvaslahden leirikeskuksessa.

Rippikoulun käy 15-vuotiaana jopa yli 85 % ikäluokasta, mutta joka vuosi riparille lähtee Suomessa myös yli 1000 aikuista. Aikuisrippikouluun tullaan joko suorittamaan rippikoulun oppimäärä tai pysähtymään kristinuskon perusasioiden äärelle uudeelleen, aikuisen näkökulmasta ja elämäntilateessa. "Ripari on monelle meistä ikimuistoinen elämys, jonka tapahtumiin ja tunnelmiin voi palata vielä vuosikymmenien jälkeenkin. Toisaalta ripari on aikanaan voinut jäädä käymättä ja elämässä tuleekin eteen tilanne, jossa konfirmaatio tarvitaan esimerkiksi kirkkohäiden tai kummiksi pääsyn takia", kertoo kappalainen Jani Lamberg. Savonlinnan aikuisripari sopii molempiin tarkoituksiin. "Leirillä suoritetaan aikuisrippikoulun oppimäärä ja sen jälkeen voi päästä ripille. Leirille voi tulla myös kertaamaan kristinuskon perusasioita ja nauttimaan riparitunnelmasta uudelleen. Tällaiselle riparille on ollut kysyntää jo pitkään ja nyt järjestettävä leiri on ensimmäinen laatuaan seurakunnassamme. Jos talven suunnitelmat on jo lyöty lukkoon, seuraava aikuisripari järjestetään syksyllä 2019."

Aikuisripari pe 18.1. klo 18 - su 20.1. klo 12 Hirvaslahden leirikeskuksessa

Hinta 35 €, sis. majoitus (1 tai 2 hh), ohjelma ja ruoat.​

Ilmoittaudu tästä 11.1.2019 mennessä >>Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätiedot: jani.lamberg@evl.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä