Kirkon Ulkomaanapu kutsuu auttamaan Indonesian katastrofin uhrja

Kymmenet tuhannet ovat jääneet kodittomiksi maanjäristyksen ja sitä seuranneen tsunamin jälkeen ja monet aluella elävät ihmiset ovat menettäneet kaiken. Apuamme tarvitaan nyt. Linkki lahjoituslomakkeelle tämän uutisen lopussa >>

Kirkon Ulkomaanavun paikalliset yhteistyökumppanit antavat nyt tuhoalueella lääkintäapua ja jakavat ruokaa ja vettä. ”Lisäksi kotinsa menettäneille jaetaan suojamuoveja, huopia, makuualustoja, hygieniatarvikkeita, taskulamppuja ja paristoja. Avustustiimit liikkuvat uusille alueille kartoittamaan avuntarpeita”, Kirkon Ulkomaanavun humanitaarisen avun päällikkö Eija Alajarva kertoo.

Katastrofialueilla tarvitaan apua vielä pitkään. Akuutin hätäapuvaiheen jälkeen Kirkon Ulkomaanapu tulee jatkamaan työtä tuhoalueilla antamalla psyko-sosiaalista tukea alueen asukkaille ja tukea jälleenrakentamisessa.

Klikkaa tästä suoraan lahjoituslomakkeelle Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Lue lisää Indonesian tilanteesta ja Kirkon Ulkomaanavun työstä

Tue Oct 09 15:02:00 EEST 2018