Yhteiskristillinen L10T-tapahtumaviikonloppu sai Savonlinnan seurakunnat liikkeelle

L10T on Kansan Raamattuseuran valmennusohjelma, joka auttaa krisittyä elämään uskoa todeksi arjessa. Tavoitteena on uusi tapa elää silmät ja sydän avoinna lähimmäiselle. Savonlinnassa 5.-7.10. järjestetyssä L10T-tapahtumaviikonlopussa kouluttajana toimi KRS:n koulutusjohtaja, pastori Mikko Matikainen. Tapahtumaviikonlopun järjestivät yhdessä Savonlinnan seurakunta, Savonlinnan helluntaiseurakunta, Vapaaseurakunta sekä Loisto Savonlinna. Viikonlopun tapahtumissa oli mukana yhteensä yli 200 osallistujaa.
L10T_profiilikuvaFinal_THUMB.jpg

L10T-tapahtumaviikonloppu alkoi perjantai-iltana helluntaiseurakunnassa. Kouluttajamme Mikko Matikainen avasi osallistujille, mistä L10T:ssä on kyse. L10T perustuu ohjeisiin, jotka Jeesus antoi opetuslapsilleen lähettäessään heidät matkaan Luukkaan evankeliumin 10. luvun mukaan. L10T:ssä on neljä helppoa askelta, joita jokainen noudattaa omalla tyylillään: Siunaa ja sovittele, Ystävysty, Auta missä voit, Puhu Jeesuksesta.

L10T jatkui seuraavana päivänä seurakuntakeskuksella. Lauantain koulutuspäivään oli ilmoittautunut lähes 120 osallistujaa. Kuusituntisen koulutuksen aikana Mikko syventyi kuhunkin neljään askeleeseen. Aikaa riitti myös ryhmätöille ja keskustelulle. Koulutuksen jälkeen jatkettiin yhdessäoloa Loistoillassa.

Sunnuntaina kokoonnuttiin yhteiseen messuun tuomiokirkkoon. Mukana oli yli 200 messuvierasta eri seurakunnista. Liturgina toimi Sammeli Juntunen ja saarnan piti Mikko Matikainen. Messun jälkeen lähdettiin vielä yhdessä lounaalle helluntaiseurakuntaan. Lounaan jälkeen Mikko Matikainen antoi viimeiset evästykset L10T-elämäntapaan.

Antoisa ja hoitava tapahtumaviikonloppu päättyi, mutta monen mielestä L10T vasta alkoi!  Lue lisää L10T:stä >>

Leena Paintola toivottaa osallistujat tervetulleeksi tapahtumaviikonloppuun

Pekka Hautakangas

Kansan Raamattuseuran koulutusjohtaja, pastori Mikko Matikainen.

Jani Lamberg ja Pekka Hautakangas

Sunnuntain messuun saapui uli 200 vierasta.

Messussa palvelivat Rauni Liukko (vas.) Jani Lamberg, Leena Paintola, Sammeli Juntunen, Mikko Matikainen, Kaisa Oittinen, Aleksi Parkkonen ja Tero Tyni. Kanttorina toimi Minna Malinen.

Tue Oct 09 14:00:00 EEST 2018