Leipä - Hengen ravintola aukeaa maanantaina 17.9.

Savonlinnan seurakuntakeskuksen (Kirkkokatu 17) pikkusali, kahvio ja juhlasali muuttuvat 17.9. alkaen maanantaisin klo 10 kaikille avoimeksi tilaksi, joka on saanut nimen Leipä – Hengen ravintola.

Leivässä on tarjolla yhteisöllisyyttä sekä ravintoa hengelle ja ruumille.

”Kaupungissamme on tarvetta yhteisölliselle avoimelle tilalle, jonne voi tulla ja jossa voi olla vailla painetta ostaa, osallistua tai ottaa kantaa. Tästä syntyi ajatus avoimesta seurakuntatilasta, jossa on tarjolla jokaiselle jotain: Kahvia ja teetä, ruokaa, leikkipaikka lapsille, tilaa olla ja seurustella ystävien kanssa, mahdollisuus tavata seurakunnan työntekijöitä ja hiljentyä Sanan ja rukouksen äärellä. Leivän idea on, että kävijät voivat tulla ja mennä aikataulusta välittämättä. Leipään voi tulla syömään tai kahville, tapaamaan ystäviä tai vaan lämmittelemään kylmällä säällä. Rukoukseen ja messuun voi osallistua, jos se tuntuu sinä päivänä sopivalta. Toivomme että Leivästä tulisi kohtaamispaikka, jossa on hyvä olla ja hengähtää”, kertoo kirkkoherra Sammeli Juntunen.

Hengen ravintolan ruokalista:

• Ruokailu klo 11-12. Vapaaehtoinen ruokamaksu.

• Kahvia, teetä ja mehua tarjolla

• Pappi ja diakoniatyöntekijä tavattavissa

• Alkurukous klo 10.30

• Hiljaisuuden messu klo 12