Suomalainen messu tulee taas!

Suomalainen Messu järjestettiin Savonlinnassa ensimmäistä kertaa viime marraskuussa. Nyt meillä on ilo toteuttaa Suomalainen messu uudelleen tuomiokirkossa lauantaina 22.9. klo 17. Olitko viime kerralla mukana messukuorossa? Nyt on aika ilmoittautua harjoituksiin! Myös uudet laulajat ovat tervetulleita mukaan.

Jani ja tyttö_5x5_etus_THUMB.jpg

Lasse Heikkilän säveltämä Suomalainen messu on ehtoollismessun muotoon rakennettu sävelteos. Messun ovat kokeneet jo kymmenet tuhannet messuvieraat ja sitä on esitetty seurakunnissa ympäri maata vuosien ajan.

Marraskuussa 2017 Kerimäellä ja Savonlinnassa järjestettyihin messuihin saapui yhteensä lähes 600 vierasta. Messuprojekti innosti mukaan myös runsaasti laulajia: messukuoroon ilmoittautui kymmeniä vapaaehtoisia ja esiintyjäjoukko kasvoi yli satahenkiseksi.

Kanttori Maria Padatsu on ollut mukana Savonlinnan seurakunnan messuprojektissa aina sen alkuvaiheista asti: ”Halusimme juhlistaa itsenäisyyden juhlavuotta ja tarjota seurakuntalaisille innostavan ja helpon tavan tulla mukaan toimintaan. Nyt meillä on saamiemme lukuisten toiveiden ansiosta ilo toteuttaa messu uudelleen. Suomalainen messu järjestetään tuomiokirkossa lauantaina 22.9. klo 17. Tuomiokirkko luo upeat puitteet messulle ja mukaan mahtuu jopa 800 vierasta.”

Huomio kuorolaiset!

”Messu toteutetaan pääosin samalla porukalla kuin viimeksi. Kutsuisinkin nyt kaikkia kuorolaisia, jotka eivät vielä ole saaneet viestiä, ilmoittautumaan harjoituksiin. Mukaan ovat tervetulleita myös uudet laulajat, mutta harjoituksia järjestetään tällä kertaa huomattavasti vähemmän. Olisi siis hyvä jos laulut olisivat etukäteen tuttuja tai nuotista luku onnistuisi sujuvasti. Kannattaa kuitenkin tulla rohkeasti kokeilemaan!”, Maria Padatsu kannustaa.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot: Kanttori Maria Padatsu 050 540 6113, Kanttori Minna Malinen 044 776 8040, Kirkkomuusikko Mika Siekkinen 044 562 6139

Kaikkien kuorolaisten yhteisharjoitukset järjestetään tuomiokirkossa valtakunnallisena Kirkkomusiikin päivänä 19.9. klo 18

Savonlinnan gospelkuoro harjoittelee Suomalaista messua varten:

su 9.9. klo16-18 srk-keskuksen Juhlasali

ke 19.9. klo18 Tuomiokirkko, yhteisharjoitus