Pekka Simojoki ja Exit Kerimäellä 19.8.

Suomalaisen gospelmuusikin konkari Pekka Simojoki saapuu Kerimäen isoon kirkkoon Exit-yhtyeensä kanssa. Lämpimästi tervetuloa konserttiin sunnuntaina 19.8 klo 15. Liput ovelta 15€. Lipunmyynti alkaa klo 14.
Pekka Simojoki ja Exit

Suomalaisen gospelmuusikin konkari Pekka Simojoki Exit-yhtyeensä kanssa konsertoivat Kerimäen kirkossa, maailman suurimmassa puukirkossa, jonka käyttöön vihkimisestä tuli kesäkuulla kuluneeksi 170 vuotta. Kirkkoa rakennettiin vuosina 1844-47 ja se vihittiin käyttöön helluntaina 11.6.1848. Konsertti on osa Kerimäen kirkko 170 vuotta juhlakesän ohjelmaa.

Exit juhlisti 30-vuotista taivaltaan syksyllä 2017 ja kiersi konserttisaleja täyttäen ne ääriään myöten täyteen. Exit julkaisi samalla uusimman albuminsa ”3.0” (Jiffel).

Albumi oli yhtyeen 14. suomenkielinen äänite. Levy sai yksinkertaisen nimen ”3.0”, mikä viittaa toisaalta vuosien määrään, mutta antaa myös viestin uudistumisesta. Levyn tuottajana toimii Jonas Olsson, joka tunnetaan erityisesti Robinin levyjen taustalta. Olsson on omalta osaltaan tuonut levylle uudenlaisia sävyjä ja soundeja, mutta samana ovat pysyneet Exitille tutut tarttuvat melodiat, osuvat tekstit ja viesti armosta ja toivosta.

Simojoen luotsaama Exit-yhtye on vuosien kuluessa tehnyt jo 1000 konserttia, ja konsertoinut Suomen lisäksi monissa Euroopan maissa. Yhtyeen levyjä on myyty yli 100 000 kappaletta. Exitin tunnetuimpia lauluja ovat Varjoista maanKahden maan kansalainen ja Mitä rakkaus on?

Alkuperäisjäsenistä Exitissä ovat mukana Pekka Simojoki (laulu), Matti Puttonen (laulu ja koskettimet) ja Timo Luoto (rummut). Muut yhtyeen jäsenet ovat Jari Levy (laulu ja koskettimet), Markku Perttilä (laulu ja kitara), Jarkko Jouppi (kitara) ja Timo Jouppi (basso).

Lähes kaikki suomalaiset ovat laulaneet Pekka Simojoen lauluja elämänsä aikana. Tunnetuimpia lauluja ovat Herra kädelläsi, uusi joulun klassikko Tulkoon joulu (”Niityllä lunta”) sekä kastejuhlista tuttu Taivaan Isä suojan antaa jota myös paljon kouluissa lauletaan. Muita tunnettuja lastenlauluja ovat Turvallista matkaa ja Pieni liekki. Lisäksi rippikoululaiset vuodesta ja sukupolvesta toiseen laulavat Nuoren seurakunnan veisukirjassa lukuisia Simojoen lauluja. Pekka Simojoen äänitteitä on syntynyt 1982 – 2016 välillä hieman yli 70 kappaletta ja hän on kirjoittanut yhteensä noin 700 hengellistä laulua ja virttä. Simojoen lauluja on käännetty kymmenille kielille ja niitä lauletaan paljon eri puolilla maailmaa.

2018-08-06 09:32:00.0