Löydä uusi tapa lähestyä Raamatun tekstejä

Bible journaling on on Raamatun tekstien kuvittamista, koristamista ja korostamista itselle sopivalla tavalla. Maksuton Bible journaling -ryhmä aloittaa syyskuussa Kerimäellä. Seurakunta tarjoaa  askartelutarvikkeita, työvälineet ja tarvittaessa myös Raamatun. Työskentelystä kiinnostuneille järjestetään infotilaisuus Kerimäen isossa kirkossa torstaina 30.8.2018, klo 18 alkaen.

Bible_journaling_karuselli_S.jpg

Tule mukaan Bible Journal ja Prayer book –työskentelyn pariin!

Bible journal on uudenlainen tapa lähestyä Raamattua. Se on Raamatun tekstin kuvittamista, koristamista ja korostamista itselle sopivalla tavalla. Voit ottaa käsittelyyn yhden jakeen, luvun, kappaleen tai minkä kokoisen tekstikatkelman tahansa. Voit nostaa esiin avainsanoja, kuvittaa tekstiä, värittää sitä ja tehdä siitä itsellesi merkityksellisen, muistuttavan, opettavan tai muulla tavoin tärkeän. Vain taivas on rajana, miten Bible Journal kääntyy sinun käsissäsi toteutettavaksi.

Bible Journal on hyvä tapa paneutua Raamattuun uudella tavalla. Voit käsitellä tekstikatkelmia itsellesi sopivalla tavalla, saada aikaan iloa itsellesi ja tilaisuuden työstää omaa hengellisyyttäsi. Jokainen näkee maailman, ja Raamatun eri tavalla. Jokaiselle Raamatusta nousee esiin erilaisia asioita. Sinä voit itse päättää miten Bible journaliasi työstät. Me annamme sille vain raamit, toteutuksesta päätät sinä.

Prayer book muodostuu myös sinun näköiseksesi kirjaseksi. Jokainen voi työstää kokonaisuutta haluamallaan tavalla. Voit kirjoittaa sinne omia rukouksia, käyttää muiden sanoja jotka puhuttelevat sinua, kirjata asioita joista olet kiitollinen tai tehdä pyynnöillesi oman sivun. Prayer book on rukousta, siinä missä ääneen sanoitettu rukouskin. Jokainen työstää rukouselämäänsä yhtä omalla laillaan, kuin mitä käsittelee Raamattuakin.

Tapaamiset Bible Journalin ja Prayer book –työskentelyn tiimoilta toimivat täysin sinun ehdoillasi. Voit käydä paikalla puoli tuntia, tai viettää koko kaksituntisen Raamatun ja rukouksen parissa. Jos jonakin torstaina et paikalle pääse, tai työskentely ei sinua puhuttele, voit hyvin jäädä pois. Työskentely on sinua itseäsi ja sinun omaa hengellistä elämääsi varten, sitä ei kukaan vahdi ja sinulta ei kukaan mitään vaadi.

Yhdessä tekeminen on maksutonta. Seurakunta tarjoaa työvälineitä toteutukseen ja kenenkään osallistuminen ei jää ainakaan Raamatun hankkimisesta kiinni. Me voimme tarjota sinulle halutessasi myös sen. Jos haluat lähteä rakentamaan itsellesi Prayer Bookia, suosittelemme hankkimaan oman näköisen kirjan tai vihkon. Mukaasi voit toki ottaa myös omia askartelutarvikkeitasi yhteisen harrastuksen pariin.

Mikäli sinulla on ylimääräisiä askartelutarvikkeita me voimme hyödyntää ne  työskentelyssä.  varten otetaan vastaan. Lahjoitusten tiimoilta ole yhteydessä seurakuntapastori Sanni Rissaseen (sanni.rissanen (at)evl.fi / 050-5406112)

Kuvat: Avendea Kumar, Sanna Timonen, Sinna Salo, Siipiensuojassa

Mon Aug 06 08:46:00 EEST 2018