Yhteensä 548 osallistui seurakunnan lapsityön Nooan arkki -risteilyille

Nooan arkki -risteily järjestettiin jälleen kuuden vuoden tauon jälkeen ja suosio oli taattu: arkki seilasi yhteensä 15 kertaa ja mukaan mahtui yhteensä 548 osallistujaa. Katso kuvat risteilyn aurinkoisista tunnelmista!
Savonlinnan seurakunnan lapsityö järjestää vuorovuosin yhteisiä isompia tapahtumia, kuten joulu- ja pääsiäispolkuja sekä Nooan arkki -risteilyjä. Edellisestä Nooan arkista on kulunut jo kuusi vuotta, joten reisteilylle pääsi mukaan aivan uusia ikäluokkia. Osallistujia saapui seudun päiväkodeista ja kouluista. Mukana oli myös lapsia vanhempiensa kanssa sekä yksi ryhmä Varkaudesta asti.

Arkkina toimi Lake Star -laiva. Noin 50 minuuttia kestävälle matkalle lähdettiin matkustajasatamasta.  Esitys alkoi jo laiturilta, josta siirryttiin arkkiin yhdessä Nooan perheen kanssa. Pääroolia esitti  mukaansa tempaavaan tyyliin Antero Liimatainen. Muissa rooleissa nähtiin useita seurakunnan lastenohjaajia sekä pastori Kaisa Oittinen.

Lastenohjaaja Sanna Eevala vastasi Nooan arkki -tapahtuman järjestelyistä ja esitti yhtä Nooan pojista. Sannan mukaan tapahtuma onnistui loistavasti, mutta pieniltä sattumuksiltakaan ei vältytty:
"Esimerkiksi ensimmäisessä esityksessä ei cd-soitin toiminut, koska virtajohto oli sellaisessa pistokkeessa, johon ei tule ajon aikana virtaa. Onneksi oli varalta mukana sadekeppejä, joilla sai sadetta soitettua."

Lapset elivat täysillä mukana Nooan perheen jännittävissä vaiheissa. Eirtyisesti matkalaisia kiinnostivat arkin muut matkustajat eli lukuisat pehmoeläimet.

"Heti laiturilla kuultiin hauskoja kommentteja arkin ikkunoihin "ilmestyvistä" eläimistä. Lapset osallistuivat innokkaasti lauluihin ja leikkeihin sekä eläinten tunnistamiseen ja auttoivat tuomaan loppuja eläimiä arkkiin. Koululaisryhmille oli omat tietokysymykset eläimistä", Sanna Eevala kertoo. "Seuraavan Nooan arkin ajankohtaa ei ole vielä päätetty, mutta tapahtuman suuren suosion takia arkki seilaa varmasti vielä tulevinakin suosina. Hyvää kesää ja Taivaan Isän siunausta kaikille mukana olleille koko seurakunnan lapsityön puolesta!"

2018-05-30 14:22:00.0