Ekopaastoa vietetään 14.2.-31.3.

Evankelis-luterilaisen kirkon valtakunnallinen Ekopaasto alkaa tuhkakeskiviikkona. Kirkko kutsuu suomalaisia liittymään pääsiäispaastoon tavalla, joka osaltaan auttaa myös hillitsemään ilmastonmuutosta.

Ekopaasto totetetaan verkossa. Mukaan pääsee osoitteissa http://www.ekopaasto.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja facebook.com/ekopaastoLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Ekopaastossa keskitytään mm. hiljentymiseen ja ympäristöasioiden herättämien tunteiden kohtaamiseen. Yhtenä yhteistyökumppanina kampanjassa on tutkijatohtori, pastori Panu Pihkala, joka on erikoistunut ympäristöasioiden herättämien tunteiden ja hengellisten kysymysten käsittelyyn.

Pihkala tuottaa ekopaasto.fi -sivustollaLinkki avautuu uudessa välilehdessä viikoittain uutta materiaalia, jota voi käyttää hiljentymiseen ja elämänvalintojen pohtimiseen. Materiaalit sisältävät mm. mietiskelytekstin ja paastovinkkejä kullekin viikolle.  Ekopaaston muita yhteistyökumppaneita ovat tänä vuonna Heponiemen Hiljaisuuden keskus ja Hiljaisuuden ystävät ry.

2018-02-13 09:18:01.0