Perhemessu sekä perinteinen kaikenikäisten laskiaistapahtuma Kerimäellä

Laskiaisena laskeudutaan paastoon - ja lasketaan mäkeä. Kerimäellä vietetään laskiaissunnuntaina 11.2. perhemessua, jonka jälkeen alkaa kaikenikäisten laskiaistapahtuma kirkonmäellä.

Yhteinen laskiaisenvietto alkaa perhemessulla talvikirkossa. Messussa toimii liturgina Sanni Rissanen ja kanttorina Maria Padatsu.

Messun jälkeen kokoonnumme laskemaan mäkeä ja viihtymään yhdessä kirkonmäelle. Kirkonmäki on Kerimäen lasten suosikki-mäenlaskupaikka koko talven ajan, mutta on siellä nähty isompiakin laskijoita: lumilautailijaryhmät ulkomaita myöten ovat käyneet kirkonmäellä testaamassa vauhteja ja kuvaamassa videoita.

Laskiaistapahtumassa pääsee myös ajamaan lokariautolla ja paistamaan makkaraa. Tapulissa on puffet, josta voi ostaa hernerokkaa ja laskiaispullia. Puffetin tuotto lahjoitetaan Yhteisvastuukeräykseen.

Laskiaissunnuntain perhemessu talvikirkossa su 11.2. klo 10.

Laskiaistapahtuma kirkonmäellä su 11.2. klo 11-13.

Pakkasraja -15 astetta.

Laskiaisen tapahtumapaikka. Kuva: Toivo Loikkanen