12 kuoroa samassa konsertissa!

Savonlinnalaisten kuorojen yhteinen joulukonsertti järjestetään maanantaina 11.12. klo 18.30 Savonlinnan tuomiokirkossa. Mukana on tällä kertaa 12 kuoroa, joista osa esiintyy yhdessä.

Konsertissa kuullaan Leena Astikaisen johtamia Cantilena-kuoroja. Laulajia on aivan pienistä lapsista aikuisiin naisiin. Cantilena-kuorot ikäjärjestyksessä: Laululeikkikuoro, Iloinen Lapsikuoro, Poikakuoro Juventus, Nuorisokuoro Linnanneidot ja Naiskuoro Bel Canto. Ohjelmassa on lauluja Venezuelasta, Ruotsista ja Suomesta. Kansanlauluja, lauluja Piae Cantiones ja Tiernapojat-kokoelmista sekä mm. Toivo Kuulan Joululaulu.

Sinikka Taskisen johtama Elohopeakuoro on suomalaisissa ja amerikkalaisissa tunnelmissa Pekka Simojoen ja Joy Strings-ohjelmiston myötä.

Saimaan ortodoksisen seurakunnan kuoro, uusi tulokas näissä konserteissa, laulaa Maria Bondarenkon johdolla ortodoksista ohjelmistoa, mm. kaksi Kari Ahosen sävellystä.

Savonlinnan naiskuoro esittää johtajansa Terttu Jauhiaisen säveltämän laulun Kaarisilta Aale Tynnin sanoihin sekä Sari Kaasisen säveltämän laulun Neitsyt Maaria emonen.

Savonlinna-Säämingin Kirkkokuoro laulaa yhdessä Kirkkokuoron Senioreiden kanssa Katariina Kokkosen säveltämän ja sanoittaman laulun Joulun odotus sekä brittiläisen William Lloyd Webberin laulun Kirkkain ja loistavin.

Savonlinnan Mieslaulajat luottavat Michael Praetoriukseen: perinteisen Vanhan joululaulun (Tuo armon valkokyyhky) lisäksi he esittävät säveltäjän Jouluyön laulun.

Savonlinna-kuoro päättää konsertin kuoro-osuuden johtajansa Matti Makkosen sovittamiin suomalaisiin säveliin P. J. Hannikaiselta ja Otto Kotilaiselta.

Konsertin yleisökin pääsee laulamaan. Sibeliuksen ja Topeliuksen iki-ihana joululaulu En etsi valtaa, loistoa lauletaan konsertin keskivaiheilla. Lopussa kaikki kuoronjohtajat tulevat esille ja yleisö nousee laulamaan Maa on niin kaunis eli Toivioretkellä laulun.

Savonlinnalaisten kuorojen yhteinen joulukonsertti ma 11.12. klo 18.30 Savonlinnan tuomiokirkossa. Vapaa pääsy, ohjelma 10 €

Konsertin ohjelmatulot käytetään konsertissa esiintyvien kuorojen toiminnan tukemiseen.

Järjestäjä: Savonlinnan seurakunta

Tue Dec 05 11:02:45 EET 2017