Adventin äänenavaukseen saapui lähes 500 laulajaa

Perinteinen Adventin äänenavaus käynnisti kauupungin joulunodotuksen. Itä-Savon ja seurakunnan yhdessä toteuttamaan tilaisuuteen saapuu arvioiden mukaan jopa yli 500 vierasta. Katso kuvat!

Sateinen sää ei säikyttänyt savonlinnalaisia. Adventin äänenavaus veti linja-autoaseman täyteen väkeä. Puuroannoksia tarjoiltiin 450, mutta Itä-Savon arvioiden mukaan paikalla oli jopa yli 500 laulajaa.

Äänenavaus käynnistyi Puhallinorkesteri Saimaan reippaalla Koska meillä on joulu -marssilla. Yhteislauluina laulettiin kaikille tuttuja ja rakkaita joululauluja sekä Hoosianna-hymni. Savonlinna-Säämingin kirkkokuoro johtajanaan kanttori Katariina Kokkonen esitti kappaleet "Joulun odotus", "Kuului laulu enkelten" sekä "Jouluna".

Laulujen lomassa Juontajat päätoimittaja Tiina Ojutkangas ja kappalainen Jani Lamberg jututtivat Savonlinnan seurakunnan johtavaa diakoniatyöntekijää, Mari Kulmalaa, sekä teatteriohjaaja Niko Taskista Savonlinnan teatterista. Mari kertoi mahdollisuudesta lahjoittaa lähellä kotimaanapu.fi -palvelun kautta ja Niko tunnelmoi joulukuulumisiaan.

Myös kaikki neljä adventtikynttilää sytytettiin. Kynttilöitä olivat Nikon ja Marin lisäksi sytyttämässä pikkuneiti Sofia Kosonen sekä seurakunnan lähetystyön aktiivinen vapaaehtoinen, Sirkka Rautiainen.

Tänä vuonna tapahtumassa oli ensimmäistä kertaa puuhaa myös pikkuväelle. Seurakunnan lapsityöntekijät askartelivat lasten kanssa musiikkiohjelman aikana.

Laulujen ja puheiden jälkeen oli puuron vuoro. Soppatykistä tarjoiltiin puuroa huikeat 450 annosta ja suosituimmat lisukkeet olivat kiistatta kaneli ja sokeri. Moni jäi vielä puurolautasen tyhjennyttyä viihtymään ja juttelemaan tuttavien kanssa.

Adventin äänenavauksessa joulun odotus käynnistyi iloisesti ja lämpimässä tunnelmassa.

Katso kuvat!

2017-12-05 08:49:01.0