Kerimäen kirkossa kuvataan kansainväliseen levitykseen lähtevää mainosfilmiä

Kerimäen kirkossa on kuvattu mainosfilmiä 4.-5.10. Kyseessä on hollantilaisen maalivalmistajan mainosfilmi, joka on osa pidempää sarjaa. Sarjan aiempia kuvauskohteita ovat olleet italialainen katedraali ja dubailainen pilvenpiirtäjä.

Tuotantotiimiä edustavaa Mete Sasioglun mukaan idea Kerimäen kirkosta on peräisin mainosfilmin tilaajalta. "He olivat kartoittaneet eksoottisia ja upeita kohteita ympäri maailmaa ja löytäneet sitten maailman suurimman puukirkon."

Kirkossa ei oikeasti maalata mitään, vaan tilanne on lavastettu. Tuotantoyhtiö on myös sitoutunut toimimaan niin, etteivät kuvaukset aiheuta minkäänlaisia vaurioita arvokkaaseen kirkkorakennukseen.

Sasoglun mukaan kuvaukset ovat sujuneet Kerimäellä oikein mukavasti: "Olemme tehneet pitkiä päiviä, mutta hollantilaiset vieraamme ovat kuitenkin ehtineet ihastella myös Suomea. Heidän mielestään täällä on hyvin eksoottista", Sasiolglu nauraa.

Mainosfilmi valmistuu vuoden 2017 aikana. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan lopputulosta!

2017-10-05 13:05:01.0