Seurakunnalle Työhyvinvointiteko 2017 -palkinto

Savonlinnan seurakunta palkittiin Savonlinnan Hyvinvointimessuilla Työhyvinvointiteko 2017 -palkinnolla. Palkinto myönnettiin "Liikkumalla hyvinvointia" -hankkeen suunnittelusta ja toteutuksesta.
Valinnan teki Savonlinnan Seudun Kolomonen ry. Raati keräsi ehdotuksia alueemme merkittävistä hyvinvointiteoista ja valitsi palkittavat tiukan ja puolueettoman harkinnan jälkeen. Raatiin oli tehnyt vaikutuksen seurakunnan ripeä ja tavoitteelinen toiminta: "Seurakunnassa on tehty konkreettista työtä työhyvinvoinnin puolesta. Ensin on havaittu ongelma, sitten on etsitty siihen ratkaisu - ja myös toteutettu se", kiitteli yhdistyskoordinaattori Kimmo Käärmelahti Savonlinnan Kolomonen ry:stä. Muita palkittuja olivat Sosteri ja Tanhuvaaran urheiluopisto. Palkintoja myönnettiin messuviikonlopun aikana myös muille innostaville ja innovatiivisille hyvinvointiteoille.

Työterveyshuolto ja seurakunnan henkilöstöhallinto päättivät yhdessä käynnistää "Liikkumalla hyvinvointia" -hankkeen, jonka tavoitteena oli innostaa työntekijöitä liikkumaan terveyden kannalta riittävästi. Hankkeelle saatiin Kunnossa kaiken ikää -rahoitus ja toteutus suunniteltiin yhdessä Tanhuvaaran urheiluopiston kanssa. Henkilöstölle on järjestetty starttipäiviä ja yhteisiä liikuntavuoroja sekä omia liikuntasuorituksia  seuraava HeiaHeia-seuranta.

Mon Sep 18 13:35:00 EEST 2017