Löydä toivon näköala läheisen kuoleman jälkeen

Läheisen kuolema ja sitä seuraavat kuukaudet ovat aikaa, jolloin omakin elämä tuntuu päättyvän. Sururyhmä auttaa löytämään uuden toivon ja valon. Savonlinnan seurakunnan Sururyhmä kokoontuu arkipäivisin Seurakuntakeskuksessa (Kirkkokatu 17) 26. syyskuuta alkaen. Vetäjinä toimivat sairaalapappi Satu Valkonen sekä diakoniatyöntekijä Rauni Pirinen.

Sururyhmä on tarkoitettu sinulle, joka olet menettänyt läheisesi ja kaipaat vertaistukea. Sururyhmässä kohtaat muita samassa tilanteessa olevia ja voit käydä läpi omaa suruprosessiasi. Omaan tahtiisi, omilla ehdoillasi. Käsiteltäviä teemoja ovat mm. surutyön vaiheet, kuolemaan liittyvät tunteet ja ajatukset, kysymykset omasta selviämisestä ja jaksamisesta ja pohdinnat elämän jatkumisesta. Ryhmän aiheet ovat ajankohtaisimmillaan noin 6 kk - 2 vuotta läheisen kuoleman jälkeen.

Ryhmässä noudatetaan yhteisesti sovittuja pelisääntöjä. Sitoudumme luottamuksellisuuteen. Kokoontumisissamme voi puhua vapaasti tai vaieta vapaasti. Tunteet ovat sallittuja ja niiden näyttämiseen rohkaistaan.

Sururyhmä kokoontuu arkipäivisin kahden viikon välein yhteensä seitsemän kertaa. Sururyhmä on suljettu ryhmä. Uusia jäseniä ei oteta tapaamisten alettua.

Ilmoittaudu 20.9. mennessä: sairaalapappi Satu Valkonen 044 417 3285 tai diakoniatyöntekijä Rauni Pirinen 044 776 8046

2017-09-07 10:19:00.0