Maahanmuuttajatyö sai merkittävän testamenttilahjoituksen

Savonlinnan seurakunnan maahanmuuttajatyö on saanut testamenttilahjoituksena Savonlinnan keskustassa sijaitsevan kerrostaloasunnon. Kirkkoneuvosto päätti 29.8. kokouksessa, että asunto myydään ja varat käytetään testamentin määräysten mukaisesti maahanmuuttajatyöhön.

Savonlinnan seurakunnan kirkkoneuvosto päätti 29.8. kokouksessa, että testamenttilahjoituksen sisältämät asunto-osakeyhtiön osakkeet myydään. Osakkeiden arvo on perunkirjan mukaan noin 105 000 euroa.  Myyntituloista vähennetään seurakunnalle aiheutuneet kulut.

Seurakunnan maahanmuuttajatyö pyrkii tukemaan maahanmuuttajien kotoutumista uuteen asuinmaahan ja asuinpaikkakuntaan. Maahanmuuttajatyö kohtaa ihmisen kokonaisvaltaisesi auttamalla sekä sosiaalisissa, henkisissä että hengellisissä kysymyksissä. Myös humanitääristä apua tarjotaan tarpeen mukaan. Maahanmuuttajille järjestetään mm. erilaisia tapahtumia, tutustumiskäyntejä ja leiripäiviä. Suunnitelmissa on myös järjestää suomen kielen opetusta koko perhekunnalle yhden aikuisen perheenjäsenen sijaan. Maahanmuuttajien mahdollista kristillistä identiteettiä tuetaan ja ei-kristityille tarjotaan mahdollisuuksia saada opetusta kristinuskosta.

Wed Aug 30 11:14:58 EEST 2017