Sirkka Luostarisen yli puoli vuosisataa lähetyspiirejä

Ikinuori Sirkka Luostarinen vietti kesäkuun ensimmäisellä viikolla 94-vuotissyntymäpäiviään ja piti samalla omien sanojensa mukaan viimeisen lähetyspiirinsä Moinsalmen Kaartilassa. Sirkka ja miehensä Uljas Luostarinen aloittivat lähetys- ja veisuupiirien pitämisen jo 1950-luvulla

Sirkka Luostarinen_S.jpg

Sirkka ja heinävetinen Uljas Luostarinen tapasivat Kauniaisten Raamattuopistossa vuonna 1946 ja aloittivat piirien pitämisen heti mentyään naimisiin.
-Kyllä meidän hengellisyytemme juuret ovat herännäisyydessä. Siinä ei vuajita ihmiseltä niin paljon, mutta huonompikin suap nähhä ihmeen, muotoilee Sirkka. Uljas Luostarinen oli myös hyvä puhuja ja monet papit kyselivät häntä puhujamatkoilleen mukaan.

Pesingiltä, Kosolasta, Pitkälästä ja Moinsalmelta käytiin suuremmat juhlat pitämässä aina Säämingin seurakuntatalolla, mutta paljon pidettiin tilaisuuksia myös kodeissa, esimerkiksi lapsia kastettiin usein kerralla useampi.

Rakkautensa Siionin virsiin Sirkka on perinyt äidiltään, jonka mummo puolestaan oli niin voimakas veisaaja, että häntä haettiin jopa kotoaan veisaamaan sairaille. Virsien veisaaminen on Sirkalle rukousta ja lohdutusta. Myös maattuaan pitkään keväällä terveyskeskuksessa kaaduttuaan omassa pihassaan, hän pois päästyään päätti pitää kiitosseurat.
- Jos ei vaikka mistään muusta tykkeis, niin näitä veisatessa ei voi olla pahala piälä! Kahvit ja pullat kiitosseuroihin hoiteli entinen naapuri Anni Andersin ja koolle kutsujana toimi Kaija Koivunen.

94 –vuotiaalla Sirkalla on neuvo myös vähän nuoremmille.
 - Mie kun aivan itkin kakskymppisenä kirkon nuorisopäivillä, että en ollu niinku muut, niin pastori Martti Häkkinen neuvoi ottamaan vaarin Siionin virrestä numero 20: ”Ken liikkuis, Jeesus, hitaammin, ken tyytyis tiehen vähemmin”.

Wed Jun 14 19:19:00 EEST 2017