Lasten järjestämässä tilaisuudessa aarteenetsintää ja kattilassa tehtyjä popconeja

Sunnuntaina 2. huhtikuuta vietetään lasten päivää Punkaharjun seurakuntatalolla. Lasten omasta ideasta syntyneessä tilaisuudessa on hartaushetki, mutta myös monenmoista mukavaa puuhaa.
7 Punkahaju Lasten järj. tapahtuma_THUMB.jpg

Elli (4) ja Aini (6) Tammi olivat mukana myös ideapalaverissa, jossa sai esittää villejäkin ideoita tapahtuman aikuisjärjestäjille. Toiveissa oli muun muassa makkaranpaistoa, ulkoilua sekä koiria paikalle, mutta tällä kertaa päädyttiin järjestämään tilaisuus sisätiloissa ilman eläimiä.
 - Tämmönen idea vaan putkahti mieleen. Ja siellä on yksi kiva Sari-pappi, jolle mie puhelimella ilmoitin tästä ja se oli heti mukana, kertaa Aini.

Tilaisuudessa on aikuisten järjestämää ohjelmaa, kuten aarteenetsintää, askartelua Suomi-teemalla sekä hartaus, jossa lauletaan lasten kirkkolauluja.
 - Laulut on tärkeitä. Mutta nyt ei oo urkuja, vaan on piano, kertoo Aini.
- Mie haluaisin myös laulaa tähtenä, että Aini soittais kattiloita ja aikuiset olis katsomo, sanoo puolestaan Elli.

Pienimmille on järjestetty kerhohuoneeseen leikkipaikka ja myös isommat lupasivat leikkiä heidän kanssaan.

Myös tarjoilu on tarkoin mietitty. Kahvin, teen ja mehun juonnin lisäksi lapset haaveilevat kakun syönnistä ja valkosuklaamokkapaloista. Sipsejä ja juustonaksuja pitää myös olla. Ja popcornit oikeita kattilassa tehtyjä.

Lasten järjestämä tilaisuus kaikille Punkaharjun seurakuntasalissa su 2.4. klo 14.30.

2017-03-24 10:32:00.0