Terveyskeskukseen uutta jouluilmettä

Savonlinnan terveyskeskuksen ikivanhat ja kuluneet joulukoristeet saivat kyytiä, kun osaston lähihoitaja Laura Ahlroos tarttui toimeen. Kirkkoneuvoston myöntämän pienen avustuksen turvin osasto 2:n käytäville on nyt askarreltu muodikkaat joulukranssit ledvaloineen.
IMG_4428_XL.jpg

Joulun alla Savonlinnan terveyskeskuksen huoneet ja käytävät koristellaan jouluksi ihan niinkuin muissakin kodeissa ja toimistoissa ympäri Suomen. Osaston lähihoitaja Laura Ahroos, jonka vastuualueena on kuntoutusosasto 2:n tilojen viihtyvyys, kaiveli laatikoista kuluneet ja aikansa eläneet talouspaperirullakoristeet ja soitti siltä istumalta kirkkoherra Sammeli Juntuselle.
 - Soitin suoraan ulkopuoliselle, koska "talolla" ei ole mahdollisuutta osallistua joulukoristelun hankkimiseen ja muutenkin huoneista on alettu karsia sähkökynttelikköjä ja koristeita pois hoitotoimenpiteiden tieltä, kertoo Ahlroos.
     Kirkkoneuvoston myöntämän pienen avustuksen turvin kuntoutusosasto 2:n käytäviä koristavat nyt huippumuodikkaat valokranssit, joita henkilökunta on askarrellut yhdessä potilaiden kanssa. Yhteisvastuukeräyksen tuoton ja paikallisen Lions-klubin kanssa varsinkin saattohoitohuoneita on jo sisustettu viihtyisämmiksi. Nyt asiakkaita ja henkilökuntaa ilahduttavat myös käsintehdyt joulukoristeet.

2016-12-09 15:37:01.0