Lasten seurakuntavaalien voittaja Mestari Superkissanen lähtee kiertueelle ympäri Savonlinnan seurakuntaa

Mestari Superkissasen liikuntatapahtumat toteutetaan yhteistyössä XAMKin liikunta-alan opiskelijoiden ja isosten kanssa.

Savonlinnan seurakunnan lastenvaalit järjestettiin ensimmäistä kertaa Savonlinnassa ja Sulkavalla seurakuntavaalien yhteydessä marraskuussa 2022. Alueiden lapset ja nuoret ideoivat vaalilupaukset, hahmojen nimet ja kuvittivat hahmot. Seurakunnan johto sitoutui toteuttamaan eniten ääniä saaneen toimintaidean. Lasten vaaleissa äänestettiin ennakkoäänestyspaikoilla ja vaalipäivänä seurakuntakeskuksella. Vaalien voittajaksi nousi hahmo nimeltä Mestari Superkissanen, joka lupasi järjestää lapsille liikuntatapahtuman.

Mestari Superkissasen tapahtumat järjestetään seurakunnan kaikilla seitsemällä alueella helmi-huhtikuussa. Tapahtuman ajankohdasta ja keleistä riippuen tarjolla on mm.  minisählyä, jalkapalloilua, aarrejahti, keppihevosrata ja liikkuvaa hartautta sekä talvisissa tapahtumissa pulkkailua. Virkistävää juomaa tarjoillaan kaikille liikkujille. Tapahtumien toteutuksesta vastaa seurakunnan kasvatuksen tiimi yhteistyössä XAMKin liikunta-alan opiskelijoiden ja isosten kanssa.

Mestari Superkissasen kiertue keväällä 2023

Kerimäki su 19.2 klo 11–13 kirkon mäellä