Rukoukset samaa sukupuolta olevien parien kanssa ja puolesta ovat jatkossa mahdollisia myös seurakunnan kirkoissa

Savonlinnan seurakunnan kirkkoneuvosto käsitteli 7.12. kokouksessaan Pinja Rahikaisen 15.11. jättämän aloitteen. Lisätiedot päätösehdotuspohjassa VSY - Päätösehdotuspohja (evl.fi)Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkkoneuvosto päätti asian kirkkoherra Sammeli Juntusen esityksen mukaisesti.

Päätös:
Piispainkokouksen pastoraalisessa ohjeessa 9.2.2011 mainitut rukoukset samaa sukupuolta olevien parien kanssa ja puolesta ovat jatkossa mahdollisia myös seurakuntamme kirkoissa. Ne on toimitettava mainitun pastoraalisen ohjeen mukaisesti ja pidettävä huoli siitä, että rukouksesta muodostuu tilanteen luonteen mukainen kuva eikä se rinnastu avioliiton vihkimiseen tai sen siunaamiseen.

2022-12-07 20:14:00.0