Savonlinna-Säämingin Kirkkokuoro 100 vuotta

Savonlinna-Säämingin Kirkkokuoro ja Kirkkokuoron Seniorit juhlivat tänä vuonna sataa toimintavuottansa. Juhlavuoden tapahtumiin kuului alkukesän kirkkolaulujuhlat Kerimäellä. Kuorot haluavat tarjota konsertin myös Savonlinnan kotipesässään. Niinpä sunnuntaina 23.10. kannattaa suunnata kulkunsa seurakuntakeskukselle (Kirkkokatu 17, 57100 Savonlinna). Luvassa on noin tunnin verran kuoromusiikkia vuosien varrelta. Joukossa ikivihreitä kuoroklassikoita ja kuoronjohtajien sovittamia ja säveltämiä teoksia sekä muutama yhteisvirsi. Konsertti on ilmainen. Halutessaan voi antaa vapaaehtoisen ohjelmamaksun, joka ohjataan Kirkon Ulkomaanavun hätäapukeräykseen.

Nykyisin kirkkokuoro toimii kahtena erillisenä kuorona, jotka tekevät myös yhteisprojekteja. Kanttori Katariina Kokkonen on johtanut Savonlinna-Säämingin Kirkkokuoroa jo vuodesta 2009. Kuorossa laulaa myös hänen edeltäjänsä Arto Liukko. Arton aikana kuorosta irtautui vanhempien laulajien Seniorikuoro, jonka johtajana syksystä 2015 asti on toiminut kanttori Minna Malinen. Hänen edeltäjänsä Esa Pyöriän teos Rakastakaa toisianne kuullaan konsertissa kuorojen yhteisesityksenä. Kokkosen vuonna 2012 kirkkokuoron 90-vuotisjuhlakonserttiin säveltämä ja sanoittama teos Sanalla rakastakaa on saanut hieman uuden ilmeen tähän juhlakonserttiin. Konsertin säestyksistä vastaa pianisti Pertti Järvisalo. Konsertin päätteeksi on kaikille tarjolla juhlakahvit.

Kahvikonsertti - Savonlinna-Säämingin kirkkokuoro 100 vuotta su 23.10.2022 klo 14 Seurakuntakeskuksen juhlasalissa, vapaa pääsy, vapaaehtoinen ohjelmamaksu

Kanttorit Katariina Kokkonen ja Minna Malinen

Mon Oct 10 15:12:28 EEST 2022