Yleisöluento "Lapsi ja vanhemman vakava sairaus" tarjoaa lohdullista tietoa selviytymisen tueksi

Vanhemman vakava sairaus tulee aina yllättäen ja järkyttää lapsen elämää. Savonlinnan seurakunnan järjestämällä yleisöluennolla  "Lapsi ja vanhemman vakava sairaus" tiistaina 11. lokakuuta keskustellaan siitä, mitä vakavan sairauden kohtaama perhe käy läpi ja mikä voi auttaa tilanteessa. Luennoitsijaksi saapuu vaativan erityistason yksilö- ja perhepsykoterapeutti Florence Schmitt. Schmitt on työskennellyt yli 20 vuotta syöpää sairastavien potilaiden ja heidän lastensa kanssa.

"Perhettä kuormittava tilanne voi olla onnettomuus ja sen jälkeinen kuntoutusprosessi, MS-tauti, Parkinson, syöpä, Alzheimer, diabetes, mielisairaus, bi-polaarinen häiriö tai masennus, alkoholismi tai peliriippuvuus, tai mikä tahansa muu sairaus. Luennolla keskustellaan siitä, mitä kaikkea perheessä voi vanhemman sairastumisen myötä tapahtua ja mikä voisi auttaa perheenjäseniä. Luennon tavoite on tarjota lohdullista tietoa siitä, mitkä tekijät auttavat yhteydessä selviytymiseen", kertoo Florence Schmitt.

Savonlinnan vierailun yhteydessä Florence Schmitt luennoi myös soiaali-, terveys- ja kasvatusalan ammattilaisille.

Yleisöluento "Lapsi ja vanhemman vakava sairaus" Savonlinnan seurakuntakeskuksen juhlasalissa (Kirkkokatu 17) ti 11.10. klo 18.

Luennoitsija Florence Schmitti on työskennellyt yli 20 vuotta syöpää sairastavien potilaiden ja heidän lastensa kanssa.

2022-09-23 14:26:00.0