Mediamissio Se löytyi! käynnistyy 19.9.

Lähes 400 kristillistä seurakuntaa on mukana Se löytyy -mediamissiossa, jossa vakaumuksestaan kertovat esimerkiksi urheiluvaikuttaja Kalervo Kummola, laulaja Jippu ja Susijengin koripalloilija Tuukka Kotti. Se löytyi –mediamissio näkyy ja kuuluu 19.9.–16.10.2022 kymmenillä paikkakunnilla järjestettävissä tapahtumissa, valtakunnallisilla tv- ja radiokanavilla, sosiaalisessa mediassa sekä sanomalehdissä.

Se_löytyi_Facebook_event.jpg

Syyskuun aikana moin 2,2 miljoonaan kotitalouteen jaetaan ilmainen kirjanen, joka kertoo kristinuskon ydinasioista. Puhuttelevinta sisältöä ovat 16 henkilön tositarinat siitä, miten usko muutti heidän arkensa ja antoi elämälle merkityksen. Kirjasta ei jaeta niihin postilaatikoihin, joissa on ilmaisjakelukielto. Halutessaan kirjasen voi tilata maksutta Mediamission ilmaisnumerosta 0800 135135 (avautuu 19.9.2022).Samassa puhelinnumerossa palvelevat koko kampanja-ajan vapaaehtoiset kristityt, joiden kanssa voi jutella hengellisiin asioihin liittyvistä kysymyksistä. Heiltä saa myös vinkkejä lähimmän kristillisen seurakunnan toiminnasta.

Valtakunnallista kampanjaa koordinoi IRR-TV medialähetysjärjestö.
– Syyskuun alkuun mennessä Se löytyi –mediamissioon oli ilmoittautunut 385 seurakuntaa eri kirkkokunnista sekä 40 muuta kristillistä toimijaa ja järjestöä, kertoo missiokoordinaattori Onni Haapala. Monilla paikkakunnilla kampanja on saatellut ensi kertaa yhteistyöhön eri seurakunnissa toimivia ihmisiä. Kaikkiaan vapaaehtoisia on ilmoittautunut mukaan tuhansia.

Eniten heidän panostaan tarvitaan koko kansalle suunnatuissa tapahtumissa, joiden tarjonta on neljän viikon aikana runsas.
– Mediamission tarkoitus on herätellä suomalaisia miettimään elämän perimmäistä tarkoitusta, lievittää yksinäisyyttä ja auttaa diakonian keinoin apua tarvitsevia. Tärkeällä sijalla ovat henkilökohtaiset kohtaamiset ja keskustelut, Haapala tiivistää. Aika on otollinen henkisesti raskaiden sotauutisten keskellä ja kotitalouksia kurittavan kustannustason noustessa.

Kampanja rahoitetaan seurakuntien osallistumismakusuilla ja lahjoitusvaroin. Mediamission verkkosivusto selöytyi.fi avautuu 19.9.2022.

"Minä etsin - Se löytyi!" Savonlinnan seudun Missio2022 tapahtumaa vietetään Savonlinnassa lauantaina 24.9.

La 24.9. klo 14 alkaen seurakuntakeskuksessa  (Kirkkokatu 17)
klo 14 "Minä etsin" -paneelikeskustelu. Kokemuksia uskosta ja uskoon tulosta. Keskustelemassa psykoterapeutti Marianne Babashkina, toimittaja Hanna Partanen, ylikonstaapeli Pekka Lötjönen
ja monessa mukana ollut myyntimies J-P Järvinen. Keskustelua johtaa Loiston toiminnanjohtaja Pekka Hautakangas.
Lastenhoito varhaiskasvatuksen kerhotilassa klo 13.45-15.30.
klo 15.30 Ruokailu vapaaehtoinen maksu

klo 17 Tuomiokirkossa
Kirkkoherra Sammeli Juntunen, Savonlinnan Helluntaiseurakunnan pastori Raine Ihalainen ja Savonlinnan Vapaaseurakunnan pastori Timo Varuhin puhuvat evankeliumista ja siitä, miten sen voi ottaa vastaan. Kolmen kerran kuoro esiintyy.

Lastenhoito srk-keskuksen varhaiskasvatuksen kerhotilassa. Lastenhoito alkaa 15 min ennen tilaisuutta ja toivotaan, että lapset haetaan viim. 15 min tilaisuuden päättymisen jälkeen.

Fri Sep 16 14:21:00 EEST 2022