Kylvön siunaaminen Järvenpään tilalla 18.5.2022 klo 18

Mikkelin hiippakunnan piispa Seppo Häkkinen toimittaa kylvön siunaamisen Savonlinnassa Järvenpään tilalla (Järvenpäänraitti 209, Savonlinna) 18.5.2022 klo 18. Tilan omistaa Simo Havia. Tilaisuus kestää noin puoli tuntia. Lopuksi juodaan Marttojen tarjoamat kahvit.

lampaat ulkona.jpg

Kylvön siunaaminen on vanha kirkollinen perinne, joka juontaa juurensa keskiajalle. Silloin oli tapana järjestää erityisiä rukouskulkueita pelloilla. Väki kokoontui pellon pientareelle pyytämään siunausta alkaneelle kasvukaudelle. Kylvön siunaamista varten Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkkokäsikirjassa on edelleen rukoushetken kaava. Tilaisuudet ovatkin yleistyneet viime vuosikymmeninä.

Tilaisuutta ovat toteuttamassa yhdessä Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli, MTK-Etelä-Savo, Savonrannan Marttayhdistys ry sekä Savonlinnan seurakunta.

2022-05-12 11:49:28.0