Ilmoittaudu viestipyhiinvaellukselle

Kesällä 2022 toteutettava Viestipyhiinvaellus kulkee Pyhän Olavin mannerreittiä pitkin Savonlinnasta Turkuun. Viestipyhiinvaellus alkaa Savonlinnasta helatorstaina 26.5.

Savonlinnan seurakunnan alueella on tarjolla kolme reittivaihtoehtoa, joille voi nyt ilmoittautua mukaan.

Event_kuva_22.4.png

Viestipyhiinvaellus käynnistyy messulla Savonlinnan Tuomiokirkossa to 26.5. klo 10. Messussa saarnaa piispa Seppo Häkkinen. Messun jälkeen siirrytään piispan kanssa yhdessä kävellen Riihisaareen, jossa alkaa ulkoilmatapahtuma noin klo 12.  Ohjelmassa piispan puhe ja Savonlinnan seurakunna kanttoreiden musiikkiesitys. Tarjolla keittolounaaksi 150 annosta lohikeittoa (vapaaehtoinen maksu Kirkon ulkomaanavulle).

Yhteislähtö reiteille Riihisaaresta noin klo 13. Piispa Seppo Häkkinen siunaa pyhiinvaeltajat matkaan.

Reitit ja ilmoittautuminen

1. Kirkkovenesoutu Riihisaaresta Kirkkoniemen kellotapulille, 6 km. Hinta 10 euroa. Kirkkoniemessä tutustutaan kellotapulin historiaan Marko Ruuskasen opastuksella.

Soutu Kirkkoniemeen kestää noin tunnin ja sieltä palataan kävellen tai autolla takaisin keskustaan. Soutuun ei tarvita aiempaa soutukokemusta kirkkoveneellä. Mukana on kokenut perämies. Hyvä tilaisuus kokeilla kirkkovenettä vaikka ensimmäisen kerran. Mukaan otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen vahvistetaan erikseen. Ilmoittautuneita pitää olla vähintään 14, jotta soutu toteutuu. Soudun järjestää Pyhän Olavin Kilta ry. Sitova ilmoittautuminen ja lisätiedot pyhanolavinkilta@gmail.com viimeistään 20.5. Maksu käteisellä paikan päällä (tasaraha).

2. Kävely Riihisaaresta Kirkkoniemen kellotapulille 6 km. Kirkkoniemessä tutustutaan kellotapulin historiaan Marko Ruuskasen opastuksella.

Ilmoittaudu reitille >> Linkki avautuu uudessa välilehdessä

3. Riihisaari – Putkisalo – Rantasalmi – Kerisalo

Pidemmän reitin ensimmäinen etappi to 26.5. Riihisaaresta Putkisaloon (34 km) kuljetaan pyöräillen. Yöpyminen Putkisalon Kartanossa. Pe 27.5. matka jatkuu Putkisalosta kävellen Rantasalmelle (14 km). Yöpyminen Rantasalmen kirkossa. La 28.5. Vaellus jatkuu kävellen Rantasalmesta Kerisaloon (22,5, km), jossa vaellus siirtyy Kuopion hiippakunnan alueelle.

Ilmoittaudu reitille>> Linkki avautuu uudessa välilehdessä

4. Soutuvaellus kirkkoveneellä tai omalla veneellä Savonlinna – Saimaan Eräelämys - Rantasalmi - Kerisalon saari 26.5. – 28.5. ( 1-3 vrk., täysihoito)

Soutuvaellukseen ilmoittautuminen

Ohjeita ilmoittautujalle

- Lue ilmoittautumisohjeet huolella.
- Ilmoittautumislomakkeessa on useampi sivu, klikkaathan lomakkeen loppuun asti.
- Kaikki osuudet ovat kaikki erilaisia ja jokaiselle etapille täytyy varustautua eri tavoin.
- Tutki jokaisen etapin varustetaso ja vaeltajan vaatimukset.
- Ilmoittaudu mukaan osuuksille omat voimat ja jaksamisen tunnistaen.
- Varaa matkalle varusteet joka säähän, hyvät kengät, evästä itselle, vesipullo, mahdolliset lääkket ja muut henkilökohtaiset tarvikkeet, säästä riippuen aurinkolasit, aurinkorasvaa ja päähine.
- Varaa mukaan myös käteistä. Vaeltaja vastaa mahdollisista majoitus- ja ruokailukustannuksista itse paikan päällä.
- Ilmoittautumisen jälkeen varaamme majoituskiintiön. Majoituksen kustannuksista vastaa jokainen vaeltaja itsenäisesti paikan päällä.
- Merkitse itsellesi talteen päivämäärät ja varustautumisen vaatimukset.

Mikäli ilmoittautumisessa tulee jotain kysymyksiä, ole yhteydessä Pinja Luomaan, pinja.luoma@evl.fi / 0505234380.

Lisätietoa Viestipyhinvaelluksesta Pyhiinvaellus Suomen sivulla >>Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Lue lisää viestipyhiinvaelluksesta Savonlinnan seurakunnan uutisesta >>Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2022-04-22 09:18:00.0