Jazzmessu

Savonlinnan Tuomiokirkko

Savonlinnan Tuomiokirkossa vietetään su 2.2. seurakuntamme kaikkien aikojen ensimmäistä Jazzmessua. Jazzahtavan
messusta tekee se, että musiikista vastaa Jukka Laaksosen johtama jazztrio. Laaksonen on myös koonnut ja sovittanut messussa kuultavat kappaleet.

Kokoonpanossa pianoa soittaa Laaksonen itse, kontrabassoa Ilkka Vesioja ja rumpuja Janne Järvensivu. "Trio säestää virsiä ja soittaa mukana liturgiaan kuuluvassa musiikissa. Lisäksi jazz-rytmejä kuullaan messun musiikkinumeroissa, kuten esimerkiksi lukukappaleen vastausmusiikkina sekä alku- ja loppusoittoina", Laaksonen kertoo. "Tyyliltään musiikki on perinteistä klassista jazzia. Kappaleet ovat jazzstandardeja, joita on kuultu mm. Doris Dayn ja Nat King Colen esittäminä. Mukana on myöskin pyhäpäivään sopiva Lasse Mårtensonin Laiskotellen."
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Savonlinnan tuomiokirkkoseurakunta