Savonlinnan kevät!

Tämän vuoden kinkereiden teema on "Savonlinnan Kevät! Kristittynä kylillä ja kaupungissa"

Savonlinnan seutu on ollut viime aikoina omien asukkaidensa parjaama. Yleinen ilmapiiri on negatiivissävytteinen. Usein kuulee valitusta, että meiltä viedään kaikki. Toisaalta on myös havaittavissa positiivista sisuuntumista: lopetamme valittamisen, me nousemme tästä!

Kinkereillä 2019 halutaan suunnata katse kohti tulevaisuutta ja toivoa. Seurakunta on mukana luomassa kaupunkiin positiivista henkeä ja ilmapiiriä. Tehtävä ei ole helppo. Kinkereillä keskustellaan, mitä ja miten voimme kristittyinä tehdä kaupungin ja asuinyhteisön parhaaksi. Mitä annettavaa seurakunnalla on kaupungin valoisalle tulevaisuudelle?  Haastamme mukaan myös seurakunnan uusia luottamushenkilöitä. Kinkereillä he kertovat, mitä he haluavat tehdä Savonlinnan hyväksi.

su 10.2. klo 13 Moinsalmi, Pesinki, Nikaniemi, Pellossalo, Kosola. Kosolan entinen koulu, Pellossalontie 400. Rahikainen, Siekkinen

su 24.2. klo 14 Ahvensalmi, Oravi, Juvola. Oravin rukoushuone, Kiramontie 3. Tykkyläinen, Siekkinen

klo 13 Kaartila, Ikoinniemi, Ritosaari, Pitkälä, Laakkola, Moinniemi. Martti ja Eija Luukko, Hirvasjärventie 379. Lamberg, Kokkonen

su 3.3. klo 13 Haukiniemi, Varparanta, Niittylahti. Aila Suokas, Juvolantie 2063 (Revonhäntä). Lamberg, Kokkonen

ma 11.3 Leivän kinkerit kello 10, Paintola, Kokkonen

ke 13.3. klo 14 Haapala, Keloharju, Lehtiniemi. Rauhanyhdistyksen toimitalo, Rinkiläntie 60. Paju, Kokkonen.

to 14.3.klo 17 Loikansaari, Luhtinen, Pirhiäniemi, Kallislahti, Pihlajalahti, Otavaniemi, Kommerniemi. Höök, Pölläskyläntie 408. Oittinen, Malinen

su 24.3. klo 13 Pietolansaari, Kakonsalo, Soilukka, Kiviapaja, Ahvionniemi, Ahvionsaari, Mikkolanniemi, Tuohisaari, Liistonsaari. Ruusulan nuorisoseuran talo, Kiviapajantie 1570. Tyni, Pykäläinen.

Myös kappeliseurakunnissa järjestetään kinkereitä kevään kuluessa. Tapahtuma-ajat ja paikat kirkollisissa ilmoituksissa.

2019-02-01 10:20:00.0