Sancti amici -kuoron matinea

Punkaharjun kirkko

Porvoon suomalaisen seurakunnan nuorten kuoro, Sancti Amici, joht. Minna Wesslund

Punkaharjun kirkossa esiintyy sunnuntaina 11.8. klo 16.00 Porvoon suomalaisen seurakunnan nuorten kuoro Sancti Amici. Kuorolla on kesäisin leiri Savonlinnan Laukansaaressa, Höyrypursiseuran omistamssa kyläkoulussa. Leirin yhteydessä konsertoidaan Saimaan rannalla olevien paikkakuntien kirkoissa; Savonlinnassa, Anttolassa, Puumalassa, Rantasalmella, Mikkelissä, Kuopiossa, Ristiinassa, Taipalsaarella, Lappeenrannassa ja Imatralla. Tänä kesänä on Punkaharjun vuoro. Konsertteja on ollut kotimaan lisäksi Virossa, Unkarissa ja Saksassa.

Kuoro on klassiseen musiikkiin suuntautunut ja siinä laulaa 12 tyttöä. Ohjelmisto on pääosin a cappellaa ja parhaimmillaan kuoro laulaa seitsenäänisesti. Konsertissa kuullaan Suomen Kansan Vanhojen Runojen kautta kanadalaiseen messumusiikkiin sekä pohjoismaisesta uudesta kirkkomusiikista moniäänisiin, säestyksettömiin kotimaisiin helmiin, kuten Sibeliuksen Finlandia, Mikko Sidoroffin Ehtooveisuu ja Tellu Turkan Hiekanjyvä. Kuoroa johtaa kanttori Minna Wesslund.
Kuoron Hallayö-levy ilmestyi keväällä 2016. Levyllä kuullaan moniäänisiä, suomalaisia kuoromusiikin helmiä, kansanmusiikkia sekä pohjoismaista uutta kirkkomusiikkia.

Minna Wesslund toimii Porvoon suomalaisen seurakunnan lasten ja nuorten musiikkikasvatuksesta vastaavana kanttorina. Hän on osallistunut Pohjoismaisiin Kirkkomusiikin symposiumeihin, millä on ollut suuri merkitys kuorojen ohjelmiston kartuttamisessa. Wesslund on myös säveltänyt ja sovittanut julkaistua musiikkia eri kuorokokoonpanoille. Hän pitää omaa ammattitaitoaan yllä laulamalla itse ammattimuusikoista koostuvassa Gloria-kuorossa.

Punkaharjun kappeliseurakunta