Keskusteluapua seurakunnasta

Tavoitat papin nopeimmin soittamalla heidän matkapuhelinnumeroihinsa.
Jokaisella on joskus tilanteita, jolloin kokee olevansa umpikujassa, etteivät omat neuvot tunnu riittävän eteenpäin pääsemiseksi.
Sielunhoidollisessa keskustelussa voidaan käsitellä mitä tahansa inhimillisen elämän ongelmia.

Savonlinnan seurakunnan oppilaitostyö

Savonlinnan seurakunnan oppilaitospappi tekee työtä Itä-Suomen yliopiston Savonlinnan kampuksella, ammattikorkeakoulun Savonniemen kampuksella sekä Savonlinnan ammatti- ja aikuisopistossa.

Oppilaitospappi on opiskelijoiden, opettajien ja muun henkilökunnan työpaikkapappi. Hänen kanssaan voi keskustella mm. elämäntilanteeseen, ammatilliseen kasvuun ja hengellisyyteen liittyvistä kysymyksistä.
Yhteystiedot löydät oppilaitoksesi verkkosivuilta.

Äkillisessä avuntarpeessa löydät päivystävän papin myös Savonlinnan seurakunnan kirkkoherranviraston kautta p. 015 576 8012 (ma-pe klo 9-15).
Tällä hetkellä oppilaitospappina on Johanna Tykkyläinen, p. 044 776 8038.

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin

Seurakunnat auttavat kuntia onnettomuuksien jälkipuinnin ja kriisiterapian järjestämisessä.

Hengellistä apua onnettomuuksien uhreille

Läheisensä menettäneille

Läheisensä menettäneille järjestetään vuosittain mahdollisuus kokoontua yhteen keskustelemaan menetykseen liittyvistä ajatuksista. Sururyhmä on tarkoitettu kaikille sureville, ikärajaa ei ole. Ryhmään voi osallistua, kun läheisen kuolemasta on noin puoli-puolitoista vuotta.

Uusien ryhmien hakuaika ja alkamisajankohta ilmoitetaan Kirkollisissa ilmoituksissa. Lisätietoa diakoniapäivystyksestä tai omalta diakoniatyöntekijältä.