Erkki Pitkänen aloittaa ansaitut eläkepäivät 21 vuoden palveluksen jälkeen

Tiedotustoimiston toimistosihteeri Erkki Pitkäsen nimi saattaa olla monelle uusi, mutta Erkin kädenjälki on tuttu koko seurakunnalle. Erkki on 21 vuoden työuran aikana vastannut Seurakuntauutiset-lehden taitosta, painettujen  materiaalien suunnittelusta, verkkosivujen suunnittelusta ja ylläpidosta sekä valokuvannut sadoissa seurakunnan tapahtumissa. Työtovereilla oli maanantaina ilo ja kunnia saattaa Erkki ansaituille eläkepäiville.

Ennen seurakunnan palvelukseen siirtymistä Erkki Pitkänen teki työuran sanomalehtimaailmassa, joten tiedostustoimiston tehtäväsarka oli tarkalle ja graafisen suunnittelun salat tuntevalle ammattilaiselle luonteva siirtymä. Lähes 21 vuoden seurakuntapalveluksen aikana viestinnän kenttä on käynyt läpi valtavan muutoksen: perinteisten painettujen medioiden rinnalle on syntynyt kokonaan uusi sähköisen median kenttä. Erkki Pitkänen teki Savonlinnan seurakunnan ensimmäiset verkkosivut jo vuonna 1999. Kehitystyö jatkui tiivistahtisena ja haastavana, kun seurakunta vuonna 2014-15 siirtyi käyttämään kirkon yhteistä Lukkari-julkaisujärjestelmää. Savonlinnassa tehdyn pilotointityön ja kehittämisehdotusten  ansiosta Lukkari-järjestelmää on kehitetty entistä joustavammaksi ja paremmin seurakuntalaisia palvelevaksi.

Seurakunnan tiedotus- ja uutislehti Seurakuntauutiset jaetaan Itä-Savon suurjakelun mukana useita kertoja vuodessa jokaiseen kotiin. Erkki on vastannut lehden graafisen ilmeen suunnittelusta sekä taitosta. Oman lukunsa muodostavat seurakunnan musiikkitapahtumien, juhlien ja messujen käsiohjelmat, julisteet, esitteet ja muu tiedotusmateriaali, jonka tiimoilta seurakunnan tapahtumia järjestävät ja suunnittelevat ovat aina voineet kääntyä Erkin puoleen. Erkin tarkkaa työotetta on tarvittu myös kirkollisten ilmoitusten kokoamisessa.

Eläkkeelle jääminen ei taida Erkin kohdalla kuitenkaan tarkoittaa vauhdin hidastumista: kuluneena vuonna pyöräily- ja juoksumittariin on kertynyt jo 1250 kilometriä ja meno vain kiihtyy vapaa-ajan lisääntyessä. Oman vauhtinsa eläkeläisen elämään tuovat lapset ja lastenlapset.

Toivotamme Erkille onnellisia eläkepäiviä haikein mielin, mutta uudesta alusta iloiten!

Erkki ja talous- ja tiedotustoimiston väki läksiäisaamun tunnelmissa.

2018-06-19 08:17:00.0