Ystävyys ei piittaa ikäerosta

Keskiviikkona tehtiin seurakuntakeskuksessa historiaa! Sukupolvet kohtasivat ja viihtyivät yhdessä, kun Keskikaupungin lähetyspiiri vieraili  seurakunnan Ekavauvakerhossa.

Perinteikäs Keskikaupungin lähetyspiiri on kokoontunut jo vuodesta 1950 asti. Suositun piirin nykyinen vetäjä Tuula Parikka on ottanut tavaksi tulla tutuksi seurakunnan työntekijöiden, vapaaehtoisten ja muiden aktiivien kanssa. Perinteisesti vieraat ovat tulleet mukaan piirin tapaamisiin, mutta tällä kertaa lähetyspiiri lähti itse vieraaksi.

"Idea syntyi yhdessä lapsityön kanssa: ehdotimme ensin, että joku tulisi kertomaan meille lapsityön kuulumisia, mutta heillä olikin vielä parempi idea. Meidät kutsuttiin kylään Ekavauvakerhon kokoontumiseen."

Seurakunnan Ekavauvakerhossa ensimmäisen lapsensa saaneet vanhemmat pääsevät jakamaan yhteisen leppoisan hetken keskellä vauva-arkea. Vierailupäivänä mukana oli 12 äitiä vauvoineen.

Vierailun aluksi vietettiin yhteinen hartaus. Lastenohjaaja Merja Hacklin kertoi lähestyvästä palmusunnuntaista ja sai vauvatkin innostumaan aiheesta. Hartauden jälkeen lähetyspiiriläiset opettivat vauvoille ja äideille laulun omasta lapsuudestaan - ja sitten vuorot vaihtuivat. Ekavauvakerholaiset opettivat lähetyspiiriläisille oman suosikkikappaleensa, Pupu meni piiloon. Jo parin säkeistön jälkeen koko porukka lauloi iloisesti yhdessä.

Lähetyspiirin vetäjä Tuula Parikka kertoi vielä terveiset Karjalan ystävyysseurakunnasta  ja lahjoitti lapsityölle seurakunnan entisen kummilapsen taidokkaasti valmistamat helmet, joita vauvan pienet kädet voivat ihmetellä vaikkapa äidin imettäessä.

Lopuksi juotiin tietenkin kahvit ja syötiin lähetyspiiriläisten tuomia herkkuja.

Seurakunnan nuorimpia kerholaisia

Yhteinen sävel löytyi heti

Yhdessäoloa

Lähetyspiiriläiset tarjosivat pääsiäisaikaan sopivia herkkuja