Muumien hiihtokoulussa kaikki tulivat voittajina maaliin

Seurakunnan ja Olavin retkeilijöiden suosittu Muumien hiihtokoulu järjestettiin jälleen helmikuussa. Mukana oli yhteensä 24 lasta. Hiihtokoulu huipentui lauantaina 17.2. tutkintolatupäivään, jolloin ladulle pääsivät myös lasten läheiset aikuiset.

Muumien hiihtokoulu on seurakunnan lapsityön ja Olavin retkeilijöiden jokatalvinen tapahtuma, joka on järjestetty jo yli kymmenen kertaa. Hiihtokoulu on osa Suomen ladun valtakunnallista toimintaa.

Muumien hiihtokoulussa hiihdon perusasioita opetellaan  hauskasti ja lapsilähtöisesti. Opetuskertoja on yhteensä  kolme. Viimeisellä kerralla järjestetään Tutkintolatupäivä, jolloin lapset suorittavat hiihtotehtäviä muumien ystävän, hiihtävän pupun seurassa. Päivän päätteeksi kaikille jaetaan hienot diplomit.

Tämän vuoden hiihtokoulun tutkintolatupäivä järjestettiin Aholahdessa lauantaina 17.2. Sää suosi hiihtäjiä ja keli oli talvinen, mutta leuto. Mukana oli 24 lasta vanhempiensa, isovanhempiensa tai muiden läheisten aikuisten kanssa. Yhteensä hiihtäjiä oli mukana yli 50. Päivä aloitettiin suksihartaudella, jonka piti seurakuntamme pappi Johanna Tykkyläinen. Lasten, ja aikuisten, riemuksi Johanna oli tuonut mukanaan todellisen talven ystävän, Lari-koiran. Johannan puhuessa Lari näytti mallia, miten talvesta voi nauttia. Johanna muistutti puheessaan siitä, että myös talven tuiskut ja pimeys ovat Taivaan Isän lahja meille.

Hartauden jälkeen hiihdettiin noin 1,5 km lenkki Aholahden lammen ympäri pupun ja hiihdonohjaajien kanssa erilaisia hiihtotehtäviä suorittaen. Päivä huipentui diplomien jakoon hiihtokeskuksen kahviossa.

Muumien hiihtokoulu järjestetään jälleen ensi talvena. Mukaan ovat tervetulleita 5-6 -vuotiaat lapset. Hiihtokoulu on ilmainen ja tarkoitettu ensikertalaisille.

Muumit odottavat osallistujia

Suuri urheilujuhla alkoi suksihartaudella.

Johanna-pappi ja Lari.

Lampea kierrettiin omassa tahdissa.

Ladulla oli mukana Muumien kaveri, hiihtävä pupu.

Suoritukset merkattiin tarkasti muistiin.

2018-02-20 11:46:00.0