Tervetuloa juhlimaan 100-vuotiasta Suomea!

Savonlinnan seurakunnan itsenäisyyspäivän tapahtumat kutsuvat kunnioittamaan ja juhlimaan itsenäistä isänmaata ja sen puolustajia, rakentajia ja tulvaisuuden tekijöitä.

Enonkoski

ke 6.12. klo 10 Itsenäisyyspäivän sanajumalanpalvelus Enonkosken kirkossa. Jumalanpalveluksen
jälkeen
seppeleen lasku sankarihautamuistomerkille ja seppeleiden lasku jokaiselle sankarihaudalle. Kunnan tarjoama juhlakahvi koululla ja juhla liikuntatalossa.

Kerimäki

ke 6.12. klo 10 Itsenäisyyspäivän juhlajumalanpalvelus Kerimäen talvikirkossa

ke 6.12. klo 12.15 Itsenäisyyspäivän juhla - Suomi 100 vuotta ja Kerimäki 375 vuotta Itsenäisyyspäivän juhla B-koululla, ennen juhlaa kunnianosoitukset sankarihaudoilla ja tarjoilu. Juhlan järjestävät: Pääkanta-säätiö, Kerimäki-Seura ry., Kerimäen kappeliseurakunta ja Savonlinnan kaupunki.

Punkaharju

ke 6.12. klo 10 Itsenäisyyspäivän sanajumalanpalvelus Punkaharjun kirkossa

ke 6.12. klo 12 Itsenäisyyspäivän juhla Punkaharjun seurakuntatalossa

Rantasalmi

ke 6.12. klo 10 Itsenäisyyspäivän sanajumalanpalvelus Rantasalmen kirkossa ja juhla keskuskoululla.

ke 6.12. klo 18 partiolaisten lyhtykulkue Keskuskoululta sankarihaudoille ja seppeleenlasku

Savonranta

ke 6.12. 10.00 Itsenäisyyspäivän juhlajumalanpalvelus kirkossa, klo 11.30 Itsenäisyysjuhla
Savonrannan seurakuntakodilla

Tuomiokirkkoseurakunta

ke 6.12. klo 10 Itsenäisyyspäivän jumalanpalvelus tuomiokirkossa, seppeleen lasku ja kunniakäynnit
Kirkkopuiston sankaripatsaalle, Karjalaan jääneiden muistomerkille ja Talvisalon sankarihaudoille

Ke 6.12. klo 14 Kaiken kansan itsenäisyysjuhla. Juhla alkaa Jipun ”Rakkauden joulu” –ilmaiskonsertilla tuomiokirkossa. Konsertin jälkeen noin 15.30 jatkot ja kakkukahvit Linnalassa.

2017-11-29 09:49:00.0