Kirkko täyteen! -pysäköintikiekkoja jaossa nopeimmille

Savonlinnan seurakunta on painattanut parisen sataa Kirkko täyteen! -pysäköintikiekkoa, joita on jaossa Itä-Savon Katsastuksessa Scahaumanintiellä sekä keskustassa kirkkoherranvirastossa.

IMG_5427_THUMB.jpg

Liikenne- ja viestintäministeriön uusi asetus pysäköintikiekosta tuli voimaan loppuvuodesta 2015. Siitä lähtien parkkikiekko on voinut olla muunkinlainen kuin sinivalkoinen standardimalli. Kirkko täyteen! -kiekon kääntöpuolella on reformaation hengessä kolme Martti Lutherin teesiä.
 - Tämä on hyvä osoitus siitä, kuinka usko voi olla myös osa ”normaalia” elämää. Ja kaikki keinot ovat sallittuja, että saadaan kesällä kirkko täyteen, sanoo katsastaja Sami Liukku.

Savonlinnan seurakunnan reformaation merkkivuoden päätapahtuma on Kerimäellä kesäkuun 10.-11. järjestettävä Kirkko täyteen! -viikonloppu. Lauantaina 10. kesäkuuta Kerimäen kirkonmäen täyttävät erilaiset oheistapahtumat ja markkinameininki, kun taas kirkon sisällä on tarkoitus keskittyä sanan kuulemiseen, esitelmiin ja keskusteluihin. Myös Puruveden ympäriajon ajokeista osa piipahtaa kirkon liepeillä. Sunnuntaina on kirkossa juhlamessu ja sen jälkeen perinteinen lomarauhan julistus.

KUVA: Katsatsaja Sami Liukku ja seurakuntapastori Jani Lamberg ovat ideoineet Kirkko täyteen! -pysäköintikiekot. Ilmaisen pysäköintikiekon saa hakea myös Savonlinnan kirkkoherranvirastosta.

2017-04-03 11:02:00.0