"Tahtoisin toivoa sinulle jotakin oikein hyvää. Enkelin siipien havinaa ja iloa, onnea syvää!”

Kutsu esiintymään seurakunnan järjestämillä ikäkausisynttäreillä meni tällä kertaa juuri oikeaan osoitteeseen. Talvisalon koulun 6 C-luokkalaiset vierailivat seurakuntakeskuksen juhlassa 18. päivänä tammikuuta ja kaikki olivat yhtä mieltä siitä, että vierailu oli tosi hyvä juttu.
TalvisaloVAAKA_M.jpg

Päivään valmistauduttiin kunnolla opettaja Nina Kuninkaisen johdolla: juhlaan kutsutut ikäihmiset saivat kuunnella koululaisten musiikkiesityksen sekä sinne varta vasten sepitettyjä runoja.
 - Me saatiin aiheeksi joko eläin, talvi tai onnittelu ja me luettiin ne siellä juhlassa mikrofoniin, kertovat nuoret.
     Nuorten mielestä vanha on jotain 70 -75 -vuotias, vaikka juttujen perusteella monen isovanhemmat ovat vasta viisikymppisiä. Kuutosluokkalaiset tykkäävät kuunnella vanhojen juttuja, vaikka ne ovatkin välillä höpsöjä.
      Aika monen ukki tai mummo on kuitenkin ehkä maailman paras tai tekee ainakin parhaita karjalanpiirakoita tai on aina melkein mökillä. Yhdellä on Joensuussa 600 joulutonttua, toinen joogaa ja kävelee käsillään ja joku pystyi lopettamaan tupakoinnin vielä vanhana. Yksi joutui myymään auton pois ja toinen ei osaa laittaa what´sapp-viestejä, vielä!
     Ikäkausisyntymäpäiväsankareiden mukaan lähteneissä onnittelukorteissa oli pienet onnittelurunot, mutta kuutosluokkalaiset haluavat muistuttaa vielä: että mummonakin voi vielä löytää poikaystävän ja kannattaa käydä lenkillä. Ja ajatella kaikki asiat hyvin puolin!

Kuvassa Talvisalon 6 C -luokan lausujat Sofia Hirvonen, Matias Hohtari, Sanni Nuopponen, Jasmo Räty, Saara Härkänen, Iida-Helmiina Paju ja Anni Hyyryläinen.

"Jääkiekkokaukalossa kova vilske on
aivan mahdoton.
Kun yksi liukastuu
ja jalkansa satuttaa,
niin muut tulee auttamaan
ja vie hänet sairaalaan."

Jasmo

"Lumi peitti järven jäät,
illaksi saapuivat jääkylmät säät.
Hämärä koitti ajoissa,
ei leiki lapset enää majoissa."

Sofia

"Kävelin lumista polkua pitkin,
huomasin, kun yksi hiutale tippui maahan.
Sitä seurasi tuhat samanlaista,
kohta oli jo iso lumikinos edessäni."

Saara

2017-01-25 16:08:01.0