Rippikoulussa NYT!

Ajankohtaista:

Rippikouluilmoittautuminen on ollut avoinna 1.-10.9.2023

Ehtoollisella käyminen jo rippikoulun seurakuntajakson aikana, tietoa tästä linkistä>>

Seurakuntajakso koostuu pääpiirteissään seuraavista käynneistä:
1. ensimmäinen tapaaminen ja ehtoollis- ja messuopetus
2. opetusmessu (1. ja 2. voivat olla myös saman tapaamisen aikana!)
3. konsertti
4. joulunajan käynti
5. pajapäivä
6. nuorten ilta tai vastaava
7. messu (ryhmän kanssa)
8. pääsiäisajan käynti
9. vanhempainilta
10. ennakkopäivä
11. leiri

Jos rippileirisi ei ole Savonlinnan seurakunnan leiri, ennakkopäivä käydään muualla, ja jos tulet muualta Savonlinnan seurakunnan leirille, olisi ennakkopäivään tuleminen toivottavaa. Osa käynneistä voidaan suorittaa itsenäisesti, osa pienemmän ja osa isomman ryhmän kanssa. Eri käynneistä tulee leiriläisille lisätietoa seurakuntajakson aikana.

Rippikoulujen kustannukset rippikoululaiselle ovat seuraavat:
Leireistä peritään ruokamaksua, jonka kirkkovaltuusto vahvistaa loppuvuodesta (90 € Savonlinnan seurakunnan jäseneltä ja todellinen ruokamaksu 240 € Savonlinnan ev. lut. seurakuntaan kuulumattomalta).

Iltarippikoulu ja kaupunkirippikoulut ovat kustannuksettomia rippikoululaisille.

Avustusta rippikoulun ruokamaksuun voi hakea diakoniatoimistosta, Kirkkokatu 17, tai kysyä suoraan diakoneilta>>
Avustusanomus pitää toimittaa diakoniatoimistoon ennen laskun erääntymistä.
Älkää antako leirin hinnan olla esteenä rippikouluun tulemiseen!

Kysy rohkeasti, mikäli jokin asia askarruttaa!