Isoset

>>Isosen X-files (PDF)<<

Isoskoulutus 2023–2024

AJANKOHTAISTA: Isoshaku kesälle 2024 on avoinna 29.11.2023-9.1.2024!

Isoshakuinfo kesäksi 2024

Isoshaku alkaa ke 29.11.2023 ja päättyy 9.1.2024

Täytä isoshakemus tästä>>>

Täytä lomakkeelle henkilötietosi ja vastaa kysymyksiin sekä rastita leireistä kaikki ne vaihtoehdot, jotka sinulle sopivat. Huomioithan, että rippileirit alkavat isosten osalta jo edellisenä iltana!

Valitse kaikki leirit, joille voit hakea niin mahdollisuutesi päästä niihin ovat paljon paremmat! Voit valita myös yhtä aikaa olevia leirejä, vaikka hakisit useammalle leirille. Ohjaajat katsovat, etteivät leirit ole päällekkäin tai peräkkäin.

Kaikki isoseksi hakeneet ja kaikki ensimmäisen vuoden isoskoulutettavat haastatellaan Savonlinnassa ti 16.1.2024, tai kappelin työntekijän kanssa erikseen sovittuna ajankohtana.

Varaa haastatteluaika Savonlinnaan tästä>>> viimeistään 9.1.
Huom! Tarkista onko valitsemassasi ajassa tilaa (tieto löytyy "vaihtoehtojen tiedot" -valikosta).

Jos asut muualla kuin Savonlinnassa niin laita täppä kohtaan ”Asun muualla ja toivon että haastattelu tehdään videopuheluna”.
Jos 9.1. ei mikään aika sinulle käy, niin laita viestiä Sarille (0447768019) ja sovi toisesta haastattelupäivästä.

Huom! Kerimäellä, Punkaharjulla ja Rantasalmella asuvat voivat sopia haastattelun ajan oman alueensa nuorisotyönohjaajan kanssa.

Kesän 2024 leirit yms. (HL=Hirvaslahti, PS=Pappilansaari)
Kirkot: TK=Tuomiokirkko Savonlinnan keskustassa, KM=Kerimäen kirkko, EK=Enonkosken kirkko, PH=Punkaharjun kirkko, RS=Rantasalmen kirkko ja SU=Sulkavan kirkko
Konfirmaatioihin, jotka ovat kauempana, voi saada työntekijöiltä kyydin.

Isoskoulutus 2023–2024

Isoskoulutus on monipuolinen koulutus, jonka tavoitteena on kouluttaa rippikoulun käyneistä nuorista isosia seurakunnan lastenleireille ja rippikoululeireille sekä antaa tietoa ja taitoa mm. ryhmänohjaamisesta, elämän arvoista, kristinuskosta ja Raamatusta.

Isoskoulutus koostuu ilta/viikonloppukokoontumisista, seurakunnan nuorten toimintaan osallistumisesta ja kahdesta leiristä.

Kaikkien koulutusryhmät aloittivat isoskoulutuksen Starttipäivällä su 27.8. Savonlinnassa.

Koulutusryhmiä on 1. vuoden isosille useita ja niiden kokoontumispäivät (kerran kuukaudessa) ja kellonajat sovittiin Starttipäivässä.

Isosten kevään 2024 leirit ovat:

Maalisleiri 1: pe 15.3. klo 18 - su 17.3 klo 13 Hirvaslahden leirikeskus
Maalisleiri 2: pe 22.3. klo 18 - su 24.3. klo 13 Hirvaslahden leirikeskus

WANHOJEN ISOSTEN KOULUTUS

Kokoontuu Savonlinnassa. Tervetuloa myös kappelissa koulutuksensa käyneet!

Wanhojen isosten koulutus on tarkoitettu perusisoskoulutuksen käyneille. Tavoitteena on mm. syventää ohjaajataitoja ja itsetuntemusta. Koulutus antaa myös vanhemmille isosille valmiuksia toimia emona. Tarkoitettu 2., 3. jne. vuoden isosille.

Koulutus koostuu Wanhojen Isosten Illoista ja AKTIIVISESTA OSALLISTUMISESTA seurakunnan toimintaan.

Kokoonnumme kerran kuussa (todennäköisimmin) keskiviikkona klo 16–18 (16–16.30 on tarjolla ruokaa). Niille, joille ke on huono päivä, on myös ns. tupla-WIIt muutamana viikonloppupäivänä.

Wanhojen Isosten Illoissa (WII) voi käydä vaikka ei olisi koulutuksessa mukana!

APUOHJAAJAKOULUTUS

Jos haluat olla mukana kouluttamassa ensimmäisen vuoden isosia ja saada kouluttajakokemusta, ilmoittaudu tähän. Tarkoitettu vähintään kaksi vuotta isostoiminnassa mukana olleille.

VARKKAOHJAAJAKOULUTUS

Jos tunnet kutsumusta pitää alakouluikäisten kerhoja, olla isosena alakouluikäisten tapahtumissa ja leireillä, ilmoittaudu tähän. Tarkoitettu niin ekan vuoden koulutukseen mukaan tuleville, kuin jo isostoiminnassa mukana olleille, sekä heille, jotka haluavat osallistua vain varkkaohjaajakoulutukseen!

Koulutuksesta vastaavien yhteystiedot:
Sari Kaunismäki, Savonlinna ja vanhojen koulutus (p. 044 776 8019)
Salla Snell, Kerimäki ja Punkaharju (p. 050 540 6117)
Riikka Turunen, Savonranta ja Enonkoski (p. 044 776 8017)
Kaisa Hämäläinen, Rantasalmi ja Sulkava (p. 040 8200 418)
Jaakko Vanttaja, varkkaohjaajakoulutus (p. 044 776 8018)

Nuorten muun toiminnan, leirit ja tapahtumat löydät täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä!

Nuorisotyönohjaaja, nuoret ja isoskoulutus
Nuorisotyönohjaaja
Kerimäen kappeliseurakunta Punkaharjun kappeliseurakunta
Urheilukuja 2
58200 Kerimäki
Nuorisodiakoni, nuoret ja erityistä tukea tarvitsevat
Savonlinnan tuomiokirkkoseurakunta Savonrannan kirkkopiiri
57100 Savonlinna

Johtava nuorisotyönohjaaja 31.12.2024 asti.

Nuorisotyönohjaaja
Rantasalmen kappeliseurakunta Savonlinnan tuomiokirkkoseurakunta